ID: 51950
Omschrijving
Schitterend werk in gouacheverf op papier van André Van Schuylenbergh. Mooi gestileerd vrouwenhoofd in onberispelijke staat. Gesigneerd onderaan en op verso. Afmetingen van het werk: 18 bij 27 cm. Ingelijst: 41 bij 51 cm. Verzending mogelijk.
Over de kunstenaar:
VAN SCHUYLENBERGH André (info website kunstenaar)
Aalst 1952. Afgestudeerd in 1973 aan de Sint-Lucas Hogeschool Gent, in het atelier van Dan Van Severen, wordt André Van Schuylenbergh in de jaren tachtig opgemerkt als het ‘enfant terrible’ van de schilderkunst van dat moment. Al snel wordt hij onder de vleugels genomen van de internationaal bekende Zwitserse “Galleria Sacchetti”, wat misschien ten koste is gegaan van een lokale erkenning binnen de Belgische kunstwereld.
Bekend werd Van Schuylenbergh door zijn specifieke lijnvoering in de vormgeving van het vrouwelijk silhouet, het gevolg van een verregaande stilering van een ongenaakbare vrouwenkop. Een voorliefde voor etnische kunst en grootmeesters als Picasso, Miró, Salomé, Hockney, Warhol en Basquiat beïnvloedt hem resoluut in de evolutie van zijn oeuvre. Niet enkel zijn eigen vrouw wordt zijn artistieke muze, maar een adoratie voor de exotische vrouw in het algemeen voedt zijn creaties. De diverse periodes in het oeuvre van Van Schuylenbergh worden bijna letterlijk blootgelegd, maar ook de variatie aan media waarmee hij zijn artistieke passie bevredigt, blijkt duidelijk uit de schilderijen, sculpturen, keramiek, assemblages en objets trouvés.
Over de kunstenaar:
VAN SCHUYLENBERGH André (info website kunstenaar)
Aalst 1952. Afgestudeerd in 1973 aan de Sint-Lucas Hogeschool Gent, in het atelier van Dan Van Severen, wordt André Van Schuylenbergh in de jaren tachtig opgemerkt als het ‘enfant terrible’ van de schilderkunst van dat moment. Al snel wordt hij onder de vleugels genomen van de internationaal bekende Zwitserse “Galleria Sacchetti”, wat misschien ten koste is gegaan van een lokale erkenning binnen de Belgische kunstwereld.
Bekend werd Van Schuylenbergh door zijn specifieke lijnvoering in de vormgeving van het vrouwelijk silhouet, het gevolg van een verregaande stilering van een ongenaakbare vrouwenkop. Een voorliefde voor etnische kunst en grootmeesters als Picasso, Miró, Salomé, Hockney, Warhol en Basquiat beïnvloedt hem resoluut in de evolutie van zijn oeuvre. Niet enkel zijn eigen vrouw wordt zijn artistieke muze, maar een adoratie voor de exotische vrouw in het algemeen voedt zijn creaties. De diverse periodes in het oeuvre van Van Schuylenbergh worden bijna letterlijk blootgelegd, maar ook de variatie aan media waarmee hij zijn artistieke passie bevredigt, blijkt duidelijk uit de schilderijen, sculpturen, keramiek, assemblages en objets trouvés.