ID: 6934
Lancia Flavia Coupe 1800 1e serie '67 (bj 1967)
€29.950,00
Geen aanbiedingen geplaatst
Omschrijving
Op weg naar mijn fotoplek maak ik altijd een laatste testrit met iedere auto die in de verkoop komt. Ik doe dan ook ter controle even een stukje A44 om ook de staat van de techniek op hogere snelheid te...
Lancia Flavia Coupe 1800 1e serie '67
Algemene gegevens
Tellerstand: 3.076 km
Carrosserievorm: Coupé
Aantal deuren: 2
Brandstofsoort: Benzine
Bouwjaar: 1967
Transmissie: 4 versnellingen, Handgeschakeld
Kleur: Donker grijs
Interieurkleur: Licht grijs
Bekleding: Stof
Onderhoudsboekjes: Aanwezig (dealer onderhouden)
Technische gegevens
Motorinhoud: 1.800 cc
Aantal cilinders: 4
Functionaliteit
Financiële gegevens
Motorrijtuigenbelasting: geen
BTW/Marge: Marge (Bedrijven kunnen geen BTW terugvorderen van de belasting)
Op weg naar mijn fotoplek maak ik altijd een laatste testrit met iedere auto die in de verkoop komt. Ik doe dan ook ter controle even een stukje A44 om ook de staat van de techniek op hogere snelheid te doorgronden. Op dat moment komt mij zo'n KLPD Volvo voorbij, altijd fijn als de heren doorrijden want met groene platen aangehouden worden geeft altijd gedoe over bijvoorbeeld papieren, nooit leuk. Ze zijn net voorbij, jawel hoor vol in de remmen en Stop! aan. Wat blijkt, hebben de heren (waarom hebben die mannen altijd een snor?) een discussie in de politieauto of dit nu een Ferrari of een Maserati is die ze zojuist voorbij rijden. Heren, het is een Lancia! Stonden ze daar op die parkeerplaats toch even achter de oren te krabben. Geen van beiden had de discussie gewonnen, de toch wel weer licht geschrokken eigenaar mocht zijn weg vervolgen. Koop deze auto en ik beloof u, u komt langs de kant te staan. Het kan ook bijna niet anders met zo'n verschijning. Getekend door Pininfarina op het moment dat daar ook de Ferrari 330 van de tekentafel kwam. Of de tekening echt even in de hete was ging zullen we nooit weten, Lancia werd wel van een ontwerp voorzien waar we nu héél veel vingers bij aflikken. Wat een lijnenspel, stijlvol en toch ook sportief. Vanuit iedere hoek geen fout aan te ontdekken, wat een gratie ook! Zowel het front als de aflopende achterzijde zijn auto-esthetische hoogtepunten. En dan te bedenken dat ze technisch onder leiding van de beroemde Professor Antonio Fessa ontwikkeld waren, begin jaren zestig bijvoorbeeld al voorwielaandrijving en schijfremmen hebben was echt vooruitstrevend. Jaren later stond Fessa zonder baan op straat, het had Lancia een fortuin gekost. Het was niet alleen hoogstaande techniek, de ontwikkeling- en productiekosten bleken ook onverantwoord hoog. Zo is de Flavia een relatief zeldzame auto gebleven van een onvergelijkbaar niveau. De liefhebbers van Italiaanse GT's hebben de auto nu ontdekt, al was het maar omdat een vergelijkbaar model van een ander Italiaans premium merk minimaal een half miljoen moet kosten. Voor een fractie daarvan krijgt u met het stuur van de Flavia Coupe in uw handen bijna even veel sfeer en uitstraling geleverd. De auto moet dan een echt goed en onverprutst exemplaar zijn waardoor die sfeer en klasse nog echt tot uitdrukking komt. Zie hier een ongerestaureerd en origineel exemplaar uit Italië. Dat wil zeggen, ze heeft nooit anders dan het droge landklimaat van de regio Rome gezien waardoor er geen roest of verstopt reparatiewerk uit het verleden is. Een schoonheid die louter om cosmetische redenen nieuw werd gespoten en bekleed. Vakkundig uitgevoerd zonder financieel voorbehoud. Verbazingwekkend goed rijdend ook voor een auto uit die tijd. In deze conditie zeldzaam dus een uitermate goede investering, mét hoge plezierfactor. Zie voor een uitgebreide beschrijving en meer dan 100 foto's onze website www.witmerodijk.nl of gebruik de volgende link;
http:/ /witmerodijk.nl/te-koop/lancia-flavia-coupe-1800-1967/769
-
Lancia Flavia Coupe 1800 1e serie '67
Algemene gegevens
Tellerstand: 3.076 km
Carrosserievorm: Coupé
Aantal deuren: 2
Brandstofsoort: Benzine
Bouwjaar: 1967
Transmissie: 4 versnellingen, Handgeschakeld
Kleur: Donker grijs
Interieurkleur: Licht grijs
Bekleding: Stof
Onderhoudsboekjes: Aanwezig (dealer onderhouden)
Technische gegevens
Motorinhoud: 1.800 cc
Aantal cilinders: 4
Functionaliteit
Financiële gegevens
Motorrijtuigenbelasting: geen
BTW/Marge: Marge (Bedrijven kunnen geen BTW terugvorderen van de belasting)
Op weg naar mijn fotoplek maak ik altijd een laatste testrit met iedere auto die in de verkoop komt. Ik doe dan ook ter controle even een stukje A44 om ook de staat van de techniek op hogere snelheid te doorgronden. Op dat moment komt mij zo'n KLPD Volvo voorbij, altijd fijn als de heren doorrijden want met groene platen aangehouden worden geeft altijd gedoe over bijvoorbeeld papieren, nooit leuk. Ze zijn net voorbij, jawel hoor vol in de remmen en Stop! aan. Wat blijkt, hebben de heren (waarom hebben die mannen altijd een snor?) een discussie in de politieauto of dit nu een Ferrari of een Maserati is die ze zojuist voorbij rijden. Heren, het is een Lancia! Stonden ze daar op die parkeerplaats toch even achter de oren te krabben. Geen van beiden had de discussie gewonnen, de toch wel weer licht geschrokken eigenaar mocht zijn weg vervolgen. Koop deze auto en ik beloof u, u komt langs de kant te staan. Het kan ook bijna niet anders met zo'n verschijning. Getekend door Pininfarina op het moment dat daar ook de Ferrari 330 van de tekentafel kwam. Of de tekening echt even in de hete was ging zullen we nooit weten, Lancia werd wel van een ontwerp voorzien waar we nu héél veel vingers bij aflikken. Wat een lijnenspel, stijlvol en toch ook sportief. Vanuit iedere hoek geen fout aan te ontdekken, wat een gratie ook! Zowel het front als de aflopende achterzijde zijn auto-esthetische hoogtepunten. En dan te bedenken dat ze technisch onder leiding van de beroemde Professor Antonio Fessa ontwikkeld waren, begin jaren zestig bijvoorbeeld al voorwielaandrijving en schijfremmen hebben was echt vooruitstrevend. Jaren later stond Fessa zonder baan op straat, het had Lancia een fortuin gekost. Het was niet alleen hoogstaande techniek, de ontwikkeling- en productiekosten bleken ook onverantwoord hoog. Zo is de Flavia een relatief zeldzame auto gebleven van een onvergelijkbaar niveau. De liefhebbers van Italiaanse GT's hebben de auto nu ontdekt, al was het maar omdat een vergelijkbaar model van een ander Italiaans premium merk minimaal een half miljoen moet kosten. Voor een fractie daarvan krijgt u met het stuur van de Flavia Coupe in uw handen bijna even veel sfeer en uitstraling geleverd. De auto moet dan een echt goed en onverprutst exemplaar zijn waardoor die sfeer en klasse nog echt tot uitdrukking komt. Zie hier een ongerestaureerd en origineel exemplaar uit Italië. Dat wil zeggen, ze heeft nooit anders dan het droge landklimaat van de regio Rome gezien waardoor er geen roest of verstopt reparatiewerk uit het verleden is. Een schoonheid die louter om cosmetische redenen nieuw werd gespoten en bekleed. Vakkundig uitgevoerd zonder financieel voorbehoud. Verbazingwekkend goed rijdend ook voor een auto uit die tijd. In deze conditie zeldzaam dus een uitermate goede investering, mét hoge plezierfactor. Zie voor een uitgebreide beschrijving en meer dan 100 foto's onze website www.witmerodijk.nl of gebruik de volgende link;
http:/ /witmerodijk.nl/te-koop/lancia-flavia-coupe-1800-1967/769
-